20 de jocuri clasice cu mingea pentru copii

Aceste jocuri de moda veche, clasice cu mingea pentru copii, nu necesita mult echipament si, de obicei, nu au nevoie de un anumit numar de jucatori. Acest lucru le face flexibile si distractive, ceea ce ar trebui sa fie timpul de joaca. Parintii si bunicii pot participa sau pot servi ca facilitatori si mediatori, ajustand regulile pentru copii de diferite varste sau pentru diferite terenuri de joc. Cel mai important rol pentru adulti este cel al unui spectator entuziast (s-ar putea chiar sa fie in ordine cateva urale).

Aceste jocuri in aer liber sunt distractive pentru reuniuni de familie, vacante multigenerationale si alte sarbatori. Cei care implica o minge moale mare pot fi bucurati atat de copiii mici, cat si de cei mai mari, in timp ce cei care folosesc o minge si o bata sunt mai potriviti pentru copiii cu varsta in sus.

Muste si pamanteni

Acesta este probabil cel mai informal joc de pe lista, deoarece implica pur si simplu doi jucatori care arunca o minge inainte si inapoi (probabil a inceput ca un exercitiu de baseball).

Prinderea unei mingi in aer valoreaza doua puncte, iar aruncarea la sol valoreaza un punct. Fiecare jucator incearca sa-l pacaleasca pe celalalt cu privire la faptul ca vine o musca sau o lovitura la sol. Daca o minge nu poate fi prinsa, jucatorul care o primeste are o alta sansa. Jocul continua pana cand se atinge un anumit punctaj convenit in avans.

Cinci dolari

Cunoscut uneori ca 500, acest joc poate fi jucat cu o varietate de reguli si diferite tipuri de bile. Un jucator manuieste mingea aruncand-o, lovind-o cu piciorul sau batand-o pe teren sau in zona de joc. Ceilalti jucatori se plaseaza in pozitii in jurul terenului si castiga bani pentru lansarea mingii.

Folosirea banilor reali nu este necesara; banii de joc vor functiona sau poti incorpora o lectie de matematica ascunsa, punand jucatorii sa aduna cat de mult au „castigat” in capul lor.

Un pamantean castiga 25 de centi. O minge care sare o data castiga 75 de centi. Doua sarituri sunt bune pentru 50 de centi, iar trei sunt bune pentru 25 de centi. O minge de zbor castiga 1 USD. Primul jucator care castiga 5 USD castiga si devine manevratorul mingii pentru runda urmatoare. Pentru o provocare suplimentara, puteti instala regula conform careia exact 5 USD trebuie atinsi pentru a castiga.

Crack Up

Acest joc necesita o minge mare si moale si aproximativ cinci jucatori. Cine este numit „It” are mingea si o arunca catre unul dintre ceilalti jucatori. Jucatorul respectiv poate fie sa evite mingea, fie sa o prinda. Daca jucatorul este lovit, acesta pierde un punct, iar daca prinde mingea, „It” pierde un punct. Daca mingea nu este prinsa, orice jucator poate sa apuce mingea si sa devina „Ea”.

Cand un jucator pierde cinci puncte, este in afara jocului. Jocul continua pana cand ramane un singur jucator; el sau ea este proclamat castigator.

SPUD

Acest joc se joaca cu o minge moale pentru teren de joaca. Inainte de a incepe jocul, trebuie definite limitele zonei de joc, astfel incat jucatorii sa nu poata fugi prea departe.

Un jucator este selectat ca „It” si incepe sa numere pana la 10, in timp ce ceilalti jucatori fug, inghetand pe loc cand numaratoarea se opreste. „Este” permis sa faci patru pasi uriasi catre orice jucator inainte de a incerca sa-l loveasca cu mingea.

Daca jucatorul este lovit, primeste un S si devine „It”. Daca jucatorul care este „It” rateaza, primeste un S si ramane in rolul lor. Cand un jucator primeste patru litere, care scrie SPUD, este in afara jocului. Castigatorul este ultimul eliminat.

Loviti Liliacul

Acest joc se joaca de obicei cu o minge de tenis si o bata. O persoana lilieci si toti ceilalti se imprastie la distanta. Batatorul arunca mingea in sus si o loveste. Apoi aseaza liliacul in cruce pe pamant in fata lor. Ceilalti jucatori incearca sa lanseze mingea si cine o face poate alerga spre batator pana cand bata este plasata pe pamant.

Apoi, jucatorul arunca mingea la bata. Cand mingea loveste bata, aceasta apare si batetorul incearca sa o prinda. Daca batetorul nu prinde mingea, jucatorul din camp este pana la bata. Daca batetorul prinde mingea sau daca jucatorul rateaza bata, batetorul continua sa loveasca. Acest joc poate continua atata timp cat jucatorii sunt inca interesati.

Darama

Acest joc se joaca cu doua baze plasate la aproximativ 20 de picioare una dintre ele. Doi jucatori sunt selectati pentru a fi „It”. Fiecare sta pe o baza si arunca o minge de soft inainte si inapoi. Ceilalti jucatori se impart intre cele doua baze si, pe rand, incearca sa „fure” o baza – adica alearga de la o baza la alta fara a fi etichetati cu mingea de catre unul dintre cei doi care arunca. Un jucator care este etichetat devine „It”.

Acest joc functioneaza pentru doar trei copii sau pentru inca cativa si poate continua atata timp cat toata lumea se distreaza.

Stai departe

Acesta este un joc cu mingea pentru trei copii. Doi jucatori stau in zone predeterminate si arunca o minge inainte si inapoi, in timp ce al treilea jucator se afla in mijloc incercand sa o prinda. Cand jucatorul din mijloc prinde mingea, el sau ea schimba locurile cu jucatorul care a aruncat mingea. Nu exista castigatori sau invinsi in acest joc, asa ca poate continua atat timp cat jucatorii doresc sa continue.

Unele versiuni ale acestui joc au jucatorul din mijloc pozitionat intr-un cerc de aproximativ 10 picioare in diametru, in timp ce ceilalti doi jucatori stau in afara acestuia. Daca exista o mare discrepanta de inaltime intre jucatori, necesitatea ca mingea sa sara o data in cerc va nivela terenul de joc.

Tresari

Un jucator este „It” si are o minge moale, in timp ce ceilalti jucatori se aliniaza pe un perete la aproximativ 8 metri distanta, cu bratele incrucisate. Jucatorul care este „It” fie va arunca mingea catre jucatorii aliniati, fie va simula o aruncare.

Jucatorii care sunt aruncati trebuie sa-si mentina pozitiile cu bratele incrucisate cand mingea este falsa si sa prinda mingea cand este aruncata efectiv. Tresarirea cand mingea este falsa sau nu reuseste sa prinda o minge aruncata ii aduce jucatorului o scrisoare.

Primul jucator care rosteste FLINCH devine „It”. Fara un punct final definitiv, acest joc poate continua oricat de mult doreste toata lumea sa joace.

Spune si Prinde

Inainte de fiecare joc, jucatorii decid o categorie pentru joc, apoi se aranjeaza intr-un cerc. O minge este aruncata aleatoriu intre jucatori si fiecare trebuie sa spuna ceva din categoria convenita inainte de a prinde mingea.

Daca decid asupra animalelor, de exemplu, trebuie sa spuna numele unui animal inainte de a prinde mingea. Daca nu pot gasi un nume sau daca rateaza mingea, sunt eliminati. Ultimul jucator ramas castiga jocul.

Acesta este un joc bun pentru copiii mici de varsta scolara, deoarece nu este prea dificil din punct de vedere fizic si ofera o lectie despre clasificarea articolelor.

Jos jos

Jucatorii formeaza un cerc si arunca mingea intre ei. Alternativ, jucatorii pot forma un semicerc in jurul unui jucator care arunca mingea (acesta este un rol bun pentru un parinte sau bunic). Mingea este aruncata aleatoriu, astfel incat jucatorii sa nu poata anticipa cand vor fi ei cei care o vor primi.

Un jucator care rateaza o minge trebuie sa cada intr-un genunchi. La a doua ratare, jucatorul coboara in ambii genunchi. A treia ratare necesita ca o mana sa fie pusa la spate. A patra ratare inseamna ca jucatorul este eliminat. O prindere reusita, totusi, inseamna ca un jucator poate face un pas inainte. Ultima persoana ramasa este castigatoarea.

Minge tacuta

Acesta este un joc de minge linistit, in interior. Incepeti cu toti jucatorii asezati deasupra meselor sau birourilor lor. O minge este transmisa de la copil la copil. Daca cineva nu poate prinde mingea cand i se arunca, se aseaza pe scaun sau pe podea. De asemenea, trebuie sa fii complet tacut si orice discutie accidentala te scoate si pe tine (unele chicoteli ar putea fi scuzabile!).

Patru Patrat

Ai nevoie de o minge mare care sarita si un patrat mare care se divide in sferturi (patru patrate mai mici) pentru acest joc. Fiecarui trimestru i se atribuie o litera de la A la D.

Jucatorii mentin mingea in miscare directionand-o in careul altcuiva, unde poate sari o singura data inainte ca acel jucator sa o loveasca. Prinderea mingii nu este permisa. Oricine lasa mingea sa sara de mai multe ori sau care o directioneaza in afara limitelor este eliminat.

Odata ce sunteti afara, trebuie sa va mutati inapoi in patratul D, in timp ce toti ceilalti jucatori muta o litera in sus. Poate exista, de asemenea, o linie de jucatori care asteapta pe care trebuie sa mergi pana la capat.

In jurul lumii

Acest joc se joaca pe un teren de baschet. Jucatorii incep din punctul cel mai apropiat de cerc si incearca sa traga un cos. Daca mingea intra in cerc, se deplaseaza progresiv mai departe, de-a lungul unei serii de puncte stabilite.

Cine face primul „in jurul lumii” castiga. Sau, pentru o versiune necompetitiva, toti jucatorii isi fac drumul si apoi jocul se termina.

Kickball

Kickball are aproape exact aceleasi reguli ca si baseball-ul, cu exceptia faptului ca mingea este mare si o dai cu piciorul in loc sa bateti. Copiii de toate varstele pot avea succes jucand kickball, facandu-l un joc bun pentru grupuri de varsta mixta.

Fura Baconul

Jucatorilor din doua echipe li se atribuie numere secrete. Trebuie sa existe acelasi numar de copii in fiecare echipa. Echipele se aliniaza la fiecare capat al unui teren, cu fata opusa. O minge este plasata in centru.

O persoana desemnata suna un numar. Cei doi copii ale caror numere sunt numite alearga la minge si incearca sa o ridice si sa o aduca inapoi langa ei. Dar, daca esti etichetat in timp ce tii mingea, trebuie sa o renunti.

Maimuta in mijloc

In acest joc, doi jucatori arunca o minge inainte si inapoi, in timp ce un al treilea jucator („maimuta din mijloc) incearca sa intercepteze si sa prinda mingea. Cand maimuta primeste mingea, altcineva merge la mijloc.

Acest joc poate fi foarte distractiv, dar poate fi descurajator pentru copiii care sunt lasati pentru o perioada lunga de timp la mijloc. Luati in considerare adaugarea unei limita de timp pentru cat timp cineva trebuie sa stea la mijloc inainte de o comutare automata.

Cartof fierbinte

Hot Potato este adesea jucat cu un sac de fasole, dar poate fi jucat si cu o minge. Jucatorii stau intr-un cerc si arunca mingea cuiva peste cerc in timp ce se aude muzica. Mingea trebuie sa se miste rapid – nu exista nicio tinere de ea.

Cine tine mingea cand muzica se opreste este stins. Puteti pune acesti copii sa stea la locul lor sau ii puteti pune sa danseze pe muzica de pe partile laterale ale cercului.

Fotbal Crab

Fotbalul cu crab se joaca la fel ca fotbalul traditional, dar cu o distinctie foarte importanta. Toti jucatorii trebuie sa se tarasca pe maini si picioare, cu burtica sus pe tot parcursul jocului.

Acesta poate fi un joc distractiv pentru copiii care se bucura de provocari. Este, de asemenea, o modalitate excelenta de a arde orice energie.

Bowling cu sticle

Nu trebuie sa mergi la bowling la bowling. Configurati ace de bowling sau salvati sticle din reciclare pentru a le folosi. Folositi orice fel de minge pentru a le arunca. Daca sticlele tale sunt din plastic, cantareste-le cu putin nisip sau pietre mici in partea de jos.

Matematica cu minge de plaja

Acest joc face ca exersarea faptelor matematice sa fie mult mai distractiva. Mingile de plaja sunt impartite in sectiuni colorate. Folosind un sharpie, scrieti o gramada de ecuatii matematice nerezolvate pe fiecare dintre aceste sectiuni.

Copiii ar trebui sa stea in cerc si sa arunce mingea de la o persoana la alta. Copilul care prinde mingea trebuie sa raspunda la o problema de matematica din una dintre sectiunile in care se afla mana.